Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Ελληνοτουρκικές αψιμαχίες: Η διπλωματία των όπλων

Χάρι στο αντίπαλον δέος του πάλαι ποτέ «υπαρκτού» (εν προκειμένω το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείοsputnik ) μάθαμε ότι  «στις 21 Φεβρουαρίου στην περιοχή (Κύπρο) εστάλη το αεροπλανοφόρο Iwo Jima προς ενίσχυση του Έκτου Στόλου των ΗΠΑ.(...) Το Iwo Jima και τα συνοδευτικά πολεμικά πλοία αμφίβιου πολέμου προστίθενται στα πέντε μόνιμα πλοία που είναι σταθμευμένα στη Μεσόγειο, αναφέρει το δημοσίευμα. Σύμφωνα με το Sputnik, σχεδόν δύο εβδομάδες μετά έφτασαν στην Μεσόγειο και τα ερευνητικά πλοία της ExxonMobil , τα οποία έχουν ως προορισμό την κυπριακή ΑΟΖ.» «… οι ΗΠΑ ενισχύουν την παρουσία τους στην περιοχή, καθώς η Τουρκία εμφανίζεται έτοιμη να κάνει χρήση ή έστω να απειλήσει ότι θα κάνει χρήση βίας για να προασπίσει τα συμφέροντά της στη "βόρεια Κύπρο" - όπως αναφέρονται τα κατεχόμενα. Το δημοσίευμα αναφέρεται εξάλλου στην ανακάλυψη του αιγυπτιακού κοιτάσματος Ζορ, το οποίο, όπως προστίθεται, οδήγησε σε έναν πυρετό για ανακάλυψη παρόμοιων κοιτασμάτων "μαύ

Όταν η Κίνα «κατέκτησε» τη Γερμανία

http://www.naftemporiki.gr/ story/1323902/otan-i-kina- katektise-ti-germania   Από την  έντυπη έκδοση Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου 2018 14:00 Της Έφης Τριήρη etriiri@naftemporiki.gr O επιμένων νικά... Παρότι η προσφορά της έπεσε στο κενό πέρυσι τον Νοέμβριο, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely επανήλθε δριμύτερη, πετυχαίνοντας τον στόχο της, διεισδύοντας ακόμη πιο βαθιά στο στιλ και στην πολυτέλεια, με την αγορά μεριδίου αξίας 7,3 δισ. δολαρίων στον μητρικό όμιλο της Mercedes-Benz, την Daimler. Ακόμη πιο σημαντικό, το γεγονός ότι με την εξαγορά του εν λόγω μεριδίου η Geely αναδεικνύεται στον μεγαλύτερο επενδυτή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τη στιγμή που η Γερμανία και η υπόλοιπη Ευρώπη προσπαθούν να υψώσουν τείχη στη διείσδυση του κινεζικού κεφαλαίου, με το αιτιολογικό να προστατευθούν οι στρατηγικοί τους τομείς. Ο φόβος του Βερολίνου και άλλων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων είναι τα πολιτικά κίνητρα που κρύβονται πίσω από τις κινεζικές προτάσεις εξαγοράς, με απόκτ

Οι Κινέζοι αγοράζουν τους Γερμανούς

Η γερμανική εταιρεία Daimler γίνεται κατά ένα μέρος κινεζική. Ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος Λι Σουφού εξασφάλισε το 9,69% των μετοχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι επομένως ο μεγαλύτερος μέτοχος, όπως επιβεβαίωσε η αυτοκινητοβιομηχανία της Στουτγάρδης. Η αξία του πακέτου μετοχών του είναι περίπου 7,2 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler ήταν το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κουβέιτ, με το 6,8% των μετοχών. Η Renault Nissan κατέχει το 3,1%, και άλλο 20% ανήκει σε θεσμικούς επενδυτές όπως η Blackrock από τις ΗΠΑ ή το νορβηγικό κρατικό ταμείο. Το υπόλοιπο μετοχικό κεφάλαιο ανήκει σε μικροεπενδυτές Τώρα, οι Κινέζοι είναι μακρών οι μεγαλύτεροι μέτοχοι. Ο Λι έχει ήδη στην κατοχή του ένα σημαντικό ποσοστό της Volvo. Όπως ανακοίνωσε η Daimler, ο Λι Σουφού είναι ένας «μακροπρόθεσμος επενδυτής» τον οποίο «γνωρίζει και εκτιμά», και αρμοδιότητά του είναι να επικεντρωθεί στο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για να αντιμετωπίσει καλύτερα τις επικεί

Φόβοι για τη διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη

Η γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung παρουσιάζει έκθεση που συνέταξε ο οικονομολόγος Γενς Μπάστιαν με θέμα την κινεζική οικονομική διείσδυση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Σύμφωνα με την έκθεση η Κίνα με πρώτες αφετηρίες την Ελλάδα και τη Σερβία προωθεί στρατηγικά την παρουσία της στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι επί των τελευταίων ημερών της πρωθυπουργίας του Κώστα Καραμανλή το 2009 είχε ουσιαστικά ολοκληρωθεί η παραχώρηση του λιμένος Πειραιώς στην κινεζική Cosco. Η κινεζική αυτή επένδυση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και σήμερα ο Πειραιάς ανήκει στα δέκα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης. Η επένδυση αυτή διευρύνθηκε και η κινεζική πλευρά εποφθαλμιά τώρα και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι ριψοκίνδυνοι Κινέζοι αναγνώρισαν στην Ελλάδα όχι μόνο την κρίση, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες που εντάσσονται στα στρατηγικά τους σχέδια. Και πολιτική εξάρτηση; Ε

Η Κίνα «πλημμυρίζει» τα social media με πληρωμένα σχόλια σύμφωνα με έρευνα

Τις υπηρεσίες πληρωμένων σχολιαστών χρησιμοποιεί η Κίνα, στο πλαίσιο εκστρατείας για τον επηρεασμό της κοινής γνώμης, σύμφωνα με αναφορά ακαδημαϊκών του Χάρβαρντ. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, η κυβέρνηση και ο «στρατός» διαδικτυακών υποστηρικτών της γράφουν 488 εκατ. ψεύτικα posts ετησίως- παράλληλα με άλλες προσπάθειες της κινεζικής κυβέρνησης στον τομέα του Διαδικτύου, όπως τον εντοπισμό και τη διαγραφή υλικού που θεωρείται «πολύ ευαίσθητο» για να έχουν πρόσβαση σε αυτό Κινέζοι πολίτες. Σύμφωνα με το BBC, τα περισσότερα από αυτά τα σχόλια και τα posts είναι σχεδιασμένα για να μοιάζουν σαν να προέρχονται από κανονικούς ανθρώπους, αναφέρουν οι ερευνητές, επικεφαλής των οποίων ήταν ο Γκάρι Κινγκ του Τμήματος Διακυβέρνησης του πανεπιστημίου. Σε πολλά αυτά δεν γίνεται καν προσπάθεια απάντησης/ διαλόγου με άλλους σχολιαστές που προβαίνουν σε επικριτικά σχόλια. «Δεν μπαίνουν στη διαδικασία να υπερασπιστούν την κυβέρνηση, τους ηγέτες της και τις πολιτικές τους από τις επικ

Eνσωματωθήκαμε και πάει και τέλειωσε?

Ο καπιταλισμός στην δυναμική της ανάπτυξης του, κατήρτισε την χάρτα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ανέδειξε την αξία του ατόμου, εκσυγχρόνισε καταπιεστικούς θεσμούς, έφερε την υλική ευημερία σε πολύ κόσμο, …   Μέχρι που ήρθε η πρόσφατη -ακόμη μία- κρίση κι έπεσε …το ξύλο της αρκούδας:   έξι στους δέκα νέους καλούνται να μεταθέσουν στο άγνωστο μέλλον τον απογαλακτισμό τους, τρείς στους δέκα ενήλικους, επισήμως, καταδικασμένοι να τρων την σάρκα τους ή να ζητιανεύουν για τα βασικά μέσα επιβίωσης. Γιατί δεν επαναστατούμε με τόσο ξύλο? Πειστήκαμε για την ανωτερότητα του συστήματος, επιλέγουμε ορθολογικά τον καπιταλισμό κι εμμένουμε περήφανα στις επιλογές μας;   Ή, ενσωματωθήκαμε κατ’άλλους και πάει και τελείωσε? Η «υπάκουη τάξη» στην αναπτυγμένη δύση ενδιαφέρεται πρωτίστως για τον επιούσιο,

Τί νέα από το Davos?

Για πρώτη φορά στην ιστορία δημιουργείται μια μεσαία τάξη σε πραγματικά παγκόσμια κλίμακα. Ως το 2030 θα υπερδιπλασιαστεί σε μέγεθος, από 2 δις σήμερα  σε 4,9 δις το 2030. Η ανάπτυξη αυτή θα προέλθει κυρίως από τις χώρες της άπω ανατολής. Οι χώρες αυτές σήμερα αντιπροσωπεύουν το 30% της μεσαίας τάξης παγκοσμίως, ενώ το 2030 το ποσοστό αυτό θα γίνει 64%. Αντίθετα, το αντίστοιχο ποσοστό αυτού που γνωρίζαμε ως αναπτυγμένη δύση (Ευρώπη και ΗΠΑ) θα πέσει από 50% σε 22%.   Η βιτρίνα της ευημερίας της μεσαίας τάξης της αναπτυγμένης δύσης  προεξοφλείται εδώ ότι θα ραγίσει. Και –ειρήσθω εν παρόδω- δεν είναι καθαρά ελληνικό φαινόμενο αποδιδόμενο στα μνημόνια και στις πολιτικές των αστικών κομμάτων, αλλά συστατικό των σύγχρονων τάσεων του κυρίαρχου ακόμα σήμερα δυτικού καπιταλισμού.  Μπορεί να μην εμπιστεύεται κανείς τις αριθμητικές προβλέψεις, αλλά όταν αυτές αποτελούν τη βάση στις συζητήσεις  αυτών που επηρεάζουν με τις αποφάσεις τους  τις τύχες αυτού του κόσμου, δεν μπορείς παρά τις πάρ

Case study

«Όλα τα πράγματα σε αυτήν τη ζωή είναι δημιουργήματα του ανθρώπου. Έτσι, για να διορθωθεί το όποιο κακό, θα αρκούσε να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι και να γίνουμε καλύτεροι». Για να ελέγξει κανείς την απλουστευτική αυτή διδαχή των γλυκανάλατων ανθρωπιστών , αρκεί να μελετήσει λίγο το παράδειγμα των ΙΧ και της ιδιωτικής μεταφοράς. Το αυτοκίνητο έχει ένα πολύ βαρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα: πληγές στα βουνά για να ανοίξουν δρόμοι, μεταλλουργία, χημική βιομηχανία, υδρογονάνθρακες, αέρια ρύπανση, λαμαρινο-ζημίες, ολική καταστροφή, κόστος ανακύκλωσης. Το ανθρώπινο κόστος είναι βαρύτερο. Είναι Πόνος: ελαφρά τραυματισμένοι, ακρωτηριασμένοι, παραπληγικοί, νεκροί. Για τους πολιτικούς και τους οικονομολόγους τους όλα αυτά δεν είναι παρά οικονομική ανάπτυξη. Τα προσμετρούν στο Εθνικό Προϊόν-Εισόδημα. Ακόμα και η χρόνια νοσηλεία στα κέντρα αποκατάστασης κινητικά αναπήρων, λογίζεται και συνεισφέρει στην κατ’αυτούς οικονομική ανάπτυξη. Οι κήρυκες της επίσημης προπαγάνδας μας συν

"Επαγγελματικός προσανατολισμός"

Ελάχιστοι από εμάς θα κρατήσουν το ίδιο επάγγελμα μια ζωή. Δεν προσδιοριζόμαστε πια από «τη δουλειά μας» . Στην εποχή του υλισμού, της ανεργίας, της παγκοσμιοποίησης και της μοναχικότητας, δεν είμαστε πια σίγουροι για το... ποιοι είμαστε. Η εμπειρία της μεσαίας τάξης ήταν ανέκαθεν η εξής: Ο άνθρωπος έχει την επαγγελματική του ταυτότητα. Είμαστε αυτό που κάνουμε. Επιλέγουμε επαγγέλματα που ταιριάζουν στον χαρακτήρα μας και στη συνέχεια αυτά διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μας.Οι σχολαστικοί άνθρωποι γίνονται λογιστές και μετά η λογιστική τους κάνει ακόμη πιο σχολαστικούς. Ειδικά οι άνδρες πάντα καθορίζονταν εν μέρει μέσα από τη δουλειά τους. Αλλά αυτή η εποχή τελειώνει. Με την οικονομική κρίση και την τεχνολογική αλλαγή (τα ρομπότ καταλαμβάνουν τον πλανήτη), μειώνεται συνεχώς ο αριθμός όσων έχουν μια ικανοποιητική δουλειά ή μένουν στο ίδιο επάγγελμα για πάντα. Ο άνθρωπος σταματά να είναι η δουλειά του. Κι αυτό τον υποχρεώνει να βρει νέα ταυτότητα. Έχω περάσει πολλά χρόνια κάνον

Μην ερωτευτείς ποτέ το αερόστατό σου

Τα τελευταία χρόνια «πολλοί στοχαστές προσπαθούν να καταλάβουν πως λειτουργεί το ανθρώπινο μυαλό…Συγκεκριμένα προσπαθούν να κατανοήσουν το μυστήριο της ανθρώπινης συναίσθησης(…). Εργάζονται πάνω στα μυστικά του ανθρώπινου εγκεφάλου, του ‘μαύρου κουτιού’. Εγώ δεν συμμετέχω άμεσα στη διαδικασία ξεκλειδώματος του μαύρου κουτιού (…). Δεν μελετώ νευρικές συνάψεις και νευρώνες. Αντίθετα μελετώ τα σημεία παραγωγής και πρόσληψης του μαύρου κουτιού- τις εξόδους και τις εισόδους του . Η έρευνα πάνω στο μαύρο κουτί αλλάζει βαθμιαία   πολλές από τις ιδέες μας .   (…) Οφείλω να πω ότι προσπαθώ να μην κάνω προβλέψεις. Όταν εφευρέθηκε το αερόστατο ο κόσμος σκεφτόταν τι υπέροχο πράγμα που ήταν να μπορείς να πετάξεις στον αέρα σαν πουλί! Μετά ανακαλύφθηκαν τα πρώτα αερόπλοια και ήταν αυτή η εφεύρεση, των αεροπλάνων μετέπειτα, που διασώθηκε. Όταν ανακαλύφθηκαν τα αερόπλοια πολλοί νόμιζαν ότι θα ακολουθούσε μια γραμμική πρόοδος, μια εξέλιξη σε πιο τελειοποιημένα και γρήγορα μοντέλα. Σε κάποι