Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όταν η Κίνα «κατέκτησε» τη Γερμανία

http://www.naftemporiki.gr/story/1323902/otan-i-kina-katektise-ti-germania 
Από την  έντυπη έκδοση
Σάββατο, 24 Φεβρουαρίου 2018 14:00
Της Έφης Τριήρη
etriiri@naftemporiki.gr

O επιμένων νικά... Παρότι η προσφορά της έπεσε στο κενό πέρυσι τον Νοέμβριο, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely επανήλθε δριμύτερη, πετυχαίνοντας τον στόχο της, διεισδύοντας ακόμη πιο βαθιά στο στιλ και στην πολυτέλεια, με την αγορά μεριδίου αξίας 7,3 δισ. δολαρίων στον μητρικό όμιλο της Mercedes-Benz, την Daimler.
Ακόμη πιο σημαντικό, το γεγονός ότι με την εξαγορά του εν λόγω μεριδίου η Geely αναδεικνύεται στον μεγαλύτερο επενδυτή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τη στιγμή που η Γερμανία και η υπόλοιπη Ευρώπη προσπαθούν να υψώσουν τείχη στη διείσδυση του κινεζικού κεφαλαίου, με το αιτιολογικό να προστατευθούν οι στρατηγικοί τους τομείς. Ο φόβος του Βερολίνου και άλλων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων είναι τα πολιτικά κίνητρα που κρύβονται πίσω από τις κινεζικές προτάσεις εξαγοράς, με απόκτηση στρατηγικής τεχνογνωσίας και διεύρυνση της επιρροής του Πεκίνου στην Ευρώπη.
Η Geely λοιπόν απέκτησε ένα ποσοστό κοντά στο 10%, αγοράζοντας αλλεπάλληλα μετοχές στο χρηματιστήριο στη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων. Αποκτά έτσι στην Daimler τη θέση που κατείχε μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου το επενδυτικό κρατικό ταμείο του Κουβέιτ, που ήταν για δεκαετίες ο μεγαλύτερος επενδυτής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με μερίδιο 6,8%. Τώρα, ένα νέο κεφάλαιο ανοίγεται για την Daimler, ειδικά στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, στην οποία η Κίνα κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος και αναζητά συμμαχίες στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κινεζικές επιχειρήσεις δείχνουν σαφή προτίμηση στη γερμανική αγορά, όπου και έχουν γίνει ιδιαίτερα δραστήριες τα τελευταία έτη. Η HNA Group έχει μερίδιο 8,8% στην Deutsche Bank, ενώ η κατασκευάστρια βιομηχανικών ρομπότ Kuka εξαγοράστηκε από την κινεζική εταιρεία οικιακών συσκευών Midea. Τον Δεκέμβριο του 2017, ο Λι Σούφου, πρόεδρος και βασικός ιδιοκτήτης της Geely, κατέστη ο μεγαλύτερος μέτοχος στη σουηδική Volvo, τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, αφού το 2010 είχε αγοράσει τη Volvo Cars από τη Ford Motor και πέρυσι εξασφάλισε και τον έλεγχο της βρετανικής Lotus.
Όμως, και η τεράστια αγορά της Κίνας δεν αφήνει αδιάφορες τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς προβλέψεις κάνουν λόγο για εντυπωσιακή αύξηση της κινεζικής ζήτησης για πολυτελή αυτοκίνητα την προσεχή δεκαετία, χάρη στη συσσώρευση της προσωπικής περιουσίας και στην άνθηση των ιδιωτικών επιχειρήσεων στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη. Η «σπείρα» αγορών έχει λοιπόν ανάψει και μαζί και το «κυνήγι μαγισσών»...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μπαλόνια πάρτυ αξίας $1 εκατ.

  Για πρώτη φορά μεταφράζω δημοσίευση ενός ατόμου που παρακολουθώ κι εκτιμώ αφάνταστα, της Caitlin Johnstone , για ένα θέμα που το έπαιξαν πρόσφατα τα μίντια ακατάπαυστα. Πρόκειται για τα τρία υποτιθέμενα κατασκοπευτικά μπαλόνια/αερόστατα της Κίνας που κατέρριψαν με πυραύλους αέρος-αέρος οι ΗΠΑ. Αποφάσισα να το κάνω γιατί με την αδιάσειστη τεκμηρίωση που δίνουν οι παραπομπές-υπερσυνδέσεις της Caitlin , αποκαλύπτεται όλη η απάτη και την ίδια στιγμή αποτυπώνεται μια ακόμη κλασική περίπτωση   αμερικάνικης προπαγάνδας. Ως case study της προπαγάνδας των ΗΠΑ μου προκάλεσε το ενδιαφέρον, στα πλαίσια του τρίπτυχου που με στοίχειωσε τα τελευταία χρόνια «Προπαγάνδα - Φόβος - Έλεγχος του Νου» ή κοινωνικός έλεγχος.  Κι όλα αυτά σε μια περίοδο, που             - γινόταν ένα άνοιγμα φιλίας προς την Κίνα με την προγραμματισμένη επίσκεψη του υπουργού εξωτερικών των ΗΠΑ στην Κίνα (η οποία τελικά ακυρώθηκε) -           συνέβη ένα από τα σοβαρότερα περιβαλλοντικά ατυχήματα στο Οχάιο με τον εκτρο

Η Αμερικανική ηγεμονία και οι κίνδυνοί της: η άποψη της Κίνας

Οταν οι Κινέζοι αποφασίζουν να ανοίξουν το στόμα τους, το κάνουν με 9 σελίδες κείμενο και δίνουν τροφή (πιό επίσημη πηγή από το Υπουργείο Εξωτερικών της δεύτερης  παγκόσμιας υπερδύναμης δεν υπάρχει!) σε κάθε πικραμένο τριτοκοσμικό που φοβάται να τα βάλει με τις ΗΠΑ. Στο επίσημο αυτό κείμενο που δόθηκε στην δημοσιότητα μέσα σε 'πολεμικό' κλίμα (κατάρριψη του μετεωρολογικού μπαλονιού, συνεχείς προκλήσεις στα στενά της Ταιβάν, η "φιλία" των κινέζων με τους επιτιθέμενους στην Ουκρανία Ρώσους, ...) παρατίθεντα ιστορικά και λοιπά πολύ συγκεκριμένα στοιχεία - συχνά αντλημένα από αμερικάνικες πηγές- για  - την πολιτική ηγεμονία: πραξικοπήματα ανά τον κόσμο, δόγμα Μονρόε στην λατινική Αμερική, πορτοκαλί-και κόκκινες και λοιπές έγχρωμες "επαναστάσεις" στην Ευρασία, αραβική άνοιξη στην Αφρική, κλπ,  - την στρατιωτική ηγεμονία: με αριθμούς οι εκατοντάδες πόλεμοι ανά τον κόσμο που κήρυξαν οι ΗΠΑ με τις χιλιάδες θύματα, οι στρατιωτικές βάσεις ανά την υφήλίο, κλπ, - την ο

Η ζωή μετά (...τον πόλεμο στην Ουκρανία)

 Εν είδει διαλόγου, για το πώς προβλέπεται ο κόσμος μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, δύο αναλύσεις: αυτή του πολλά βαρύ ευρωπαικού Carnegie και ως αντίλογος μια ανάλυση από το southfront.org After Russia's War Against Ukraine: What Kind of World Order?   https://carnegieeurope.eu/2023/02/28/after-russia-s-war-against-ukraine-what-kind-of-world-order-pub-89130 There is a growing perception that the liberal world order is coming to an end. While the current multilateral system may be weakened by the return of geopolitics, economic interdependence and transnational ties will prevent a complete lapse into anarchy. The Russian war against Ukraine and the growing U.S.-China rivalry will have a profound effect on the future of the world’s political organization. The West’s hope for an international system based on democracy, rule of law, and multilateral cooperation—which had already lost plausibility in recent years—now looks wholly unrealistic. Current trends and recent strateg